Tuesday, October 16, 2012

A little tutorial-- a paperbag different!

 When I saw how gorgeous Ingrid  my tutorial with a paperbag had made, I decided to put the tutorial on my blog. It is in Dutch but I hope with the pictures you can follow it.
Enjoy making this !!!
Hugs Tiets.

Toet ik zag hoe geweldig mooi Ingrid mijn workshop had gemaakt, heb ik besloten om hem ook hier te plaatsen..  Veel plezier met het maken van deze paperbag 'anders'!

Hugs Tiets xx



Benodigdheden:
*Paperbag 16 cm x 34,5cm (http://www.kimya.nl/monsterzakjes-onderdelenzakken-afmeting-stuks-p-1096.html)
*Digi stempel Sugar Nellie-Sparkle en Shine
*Maja design basic.
*Cardstock
*Lint,touw,kant
*Bloemen
*Diverse embelishments
*Label & tags Noor! design
*Diverse mallen Tim Holtz


Werkwijze:

Leg de paperbag zo voor je neer met de opening aan de rechterkant.

ws06.jpg

Ril vanaf de linkerkant op 9,2 cm en op 20,7cm. Vouw de rillen zoals op de foto hierboven.

ws05.jpg

Als je dan goed gevouwen hebt krijg je dit model.
Met een vouwbeen kun je de vouwen goed stevig maken!


Snijd in het voorste 'flapje; de bovenkant in zodat je daar een label in kan schuiven:

ws11.jpg

Beplak dat voorste flapje met dessin papier naar eigen idee, kleur het afdrukje in en pimp het geheel.

ws08.jpg
Aan de linkerkant plak je een strookje dessin papier en vervolgens plak je de bovenste en onderste rand van het voorste flapje vast zodat er een pocket onstaat.
ws09.jpg
 daar kun je dan  2 labels inschuiven:

ws10.jpg


Sla de paperbag nu open en scrap de binnenkant weer naar eigen idee met de benodigheden..Als je in dezelfde stijl wilt doorwerken en veel labels willen gebruiken kun je ook  hier een pocket maken of labels verwerken.
Als laatste snijd je alle labels :
 label boven in: 8cm x 16cm.
2 labels zijkant: 6cmx 12cm.
1 label in de paperbag(bij de opening):14,5cm x 14,5cm.
Veel plezier met het maken van deze paperbag 'anders'!
Tiets xx






 
 



 

20 comments:

  1. Wat een SUPERGAVE workshop Tiets,
    het is een juweeltje om te zien zo mooi gedaan, als ik tijd over heb ga ik het ook proberen.
    Liefs Ghea

    ReplyDelete
  2. Wat een supergave creatie Tiets en wat een werk heb je er van gemaakt.
    Super leuke details gebruikt.
    Groetjes Gretha

    ReplyDelete
  3. Tiets, weer zo'n geweldig mooi project! Waar haal je de tijd en de inspiratie vandaan? Je maakt geweldig mooie creaties!!! Ik geniet er elke keer weer van! Groetjes, Marlies

    ReplyDelete
  4. BELLISSIMO QUESTO TUTORIAL

    CIAO DA ALE

    ReplyDelete
  5. Wat schitterend gemaakt Tiets.


    Liefs Riet.

    ReplyDelete
  6. Geweldig mooi Tiets!!!!

    gr. arjette.

    ReplyDelete
  7. Ik blijf me verbazen over zoiets moois uit een bruine zak!!!

    Liefs, Irene

    ReplyDelete
  8. Het is weer prachtig mooi Tiets.
    Echt schitterend.

    Gr Leny Hempen

    ReplyDelete
  9. Schitterend Tiets, wat een genot om naar te kijken. Top.
    Liefs van Anita

    ReplyDelete
  10. Oh en ik vond hem al zo geweldig.
    En wat gaaf dat je er een tutorial
    van gemaakt hebt, helemaal geweldig.
    Dankjewel ☺

    Grtjs Erica ☼

    ReplyDelete
  11. Wooow Tiets wat prachtig....bedankt dat je dit met ons wil delen. Ik ga het een keertje maken.
    Groetjes, Ellen

    ReplyDelete
  12. Thank you for posting the tutorial, Tiets! I can follow the pictures and I really would love to give this a go at some point! Beautifully finished creation! Hugs, Lesley

    ReplyDelete
  13. Super gaaf dat je dit met ons allen deelt.
    Lieve groetjes Sinikka

    ReplyDelete
  14. schitterend is hij ik heb hier al een zak tevoorschijn gehaald maar is te kleine maat moet even kijken waar ik grotere kan kopen

    ReplyDelete
  15. Ga meteen de zakken bestellen, bedankt voor de tutorial, groet Diny

    ReplyDelete
  16. http://www.kimya.nl/
    hier kun je alle maten paperbags kopen met en zonder blog bodems!
    Liefs Tiets

    ReplyDelete
  17. Tiets, bedankt voor de schitterende tutorial!! De mijne is klaar en staat op mijn blog. Ik heb een grote bruine envelop gebruikt en hier zelf een zak van gemaakt.

    ReplyDelete
  18. hij is super tiets

    ga hem opslagen en hoop hem dan ook te kunnen maken

    bedankt hier voor

    gr roelie

    ReplyDelete
  19. Deze gepimpte paperbag vindt ik zoooooooo geweldig!!! ik ben lid geworden als volger hoor zeker weten.... Gr Antoinette

    ReplyDelete

Wat leuk dat je langs bent geweest en een reactie plaatst hoor, dank je wel en tot gauw weer!

Thanks for stopping by and leaving a message on my blog! Tiets xx